HTML

most

a jelenről - ami épp zajlik... hátha megragadható

Friss topikok

  • gond/ol/a: nem úgy értettem,de örülök, hogy MÁR NEM vagy zsiráf :) (2017.11.04. 00:58) őszi nap
  • gond/ol/a: végre újra be tudtam lépni... lehet, h idejövök a nolról... 31-én megszüntetik (dehójavum van) (2016.01.15. 00:50) mikor hajnalban
  • gond/ol/a: kösz (ez majdnem egy fejsimogatás:) (2014.04.07. 23:19) árva öregek
  • Rozsa T.: Szó szerint: "Tele van vele a hátam". (2013.08.29. 11:43) hátfájás
  • Izabella.Jones: :) (2013.08.19. 21:39) szürkehályog

http://lineas.freeblog.hu

milyen élet?

2013.05.03. 02:24 gond/ol/a

mindenki olyan életet él, azt éli, amit akar és/vagy amilyet érdemel...

(egy bizonyos idő elteltével, ezt be kell látni - jobb is lenne -ha lehetne, -tán  korábban is tudni - és ez legyen önkritika is! másoknak meg (bizonyára) felesleges figyelmeztetés.)

10 komment

Címkék: élet

A bejegyzés trackback címe:

https://gonda.blog.hu/api/trackback/id/tr595263207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akimoto 2013.05.03. 21:36:33

Ejnye, de talányos...
(A bajoktól eltekintve, én jól vagyok.:)

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2013.05.04. 09:23:49

...az a fő! arra kezdek rájönni, hogy tényleg felelősek vagyunk a sorsunkért, azaz hogy csak mi...ez végül is megnyugtató is lehetne. Hogy rajtunk múlik..., főleg! Mert igazságosnak tűnik.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2013.05.04. 09:25:13

...meg hogy tudni kell, hogy mit akarunk, és rejtett utakon sokszor az is történik - ha nem is mindig ismerjük be akkor... (na ez most még talányosabbra sikeredett!:)

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2013.05.04. 09:27:06

más: nem tudod véletlenül, ki irta vagy mondta: "csak az elmesélt élet -élet"...?
(én idéztem még 2008-ban, de nem jelöltem meg a forrást, és most kéne!(a googleban csak magamat találtam - mint idézőt:)

akimoto 2013.05.04. 20:06:57

Nem vagyok benne biztos, de lehet, hogy itt van a mondás forrása:
Lucrezia De Domizio Durini: A filckalap / Joseph Beuys / Egy elmesélt élet (fordította Erhardt Miklós)
Kijárat Kiadó, Budapest 2001

Van még egy ötletem: egy színdarab, amiben Kern a főszereplő, a cime: A kellékes
(váratlanul előállt kényszerhelyzetben elmeséli az életét az üresnek hitt nézőtér előtt)

akimoto 2013.05.04. 20:40:40

Lehet még Örkény-Mácsai Pál Azt meséld el, Pista szinikritikusának mondása (?)

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2013.05.05. 15:19:53

Örkény nagy bölcs, jós...:) Mácsai meg remekül érti... (láttam Szegeden!!!)... egy rossz szót se lehetne rájuk mondani, kritikusoknak felkophatna az álla, ha őket kéne kritizálni...Persze, van pozitiv kritika is (néha) - én - ha valamit - csak azt művelném!:)
bár... néha már élek a gyanúperrel, hogy ez az Örkény -önbeteljesitő jóslatként - megirta előre az életünk abszurditásait, az életünk már túl is nőtte abszurdban! Igen ez a cim is találó: "Legmerészebb álmaink is megvalósíthatók...":))hát meg is valósultak:(

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2013.05.05. 15:27:52

kösz a megoldáskisérleteket, de elméletibb szerző lehet - azt hiszem Kertész-szel van kapcsolatban, de valószinű csak közvetve - utalhatott rá. (akkor, 2008-ban, csinált vele interjút Timi is- de nem szóban hangzott el ez a mondat)
nincs nyoma... illetve ahova feljegyeztem ,nem irtam oda a szerzőt, mintha nyilvánvaló lenne... akkor az is lehetett!
Hallottam a Kern darabról, érdekelne is , mint előadás... mint szinész bravúr... ki a szerzője a "monodrámának"?

akimoto 2013.05.05. 21:16:20

De jó lenne Kernt élőben... Nem tudom, ki írta. Ezt meg én nem jegyeztem föl. :(

Ja, és a Mácsai. Ezt is kihagytam. Pedig Örkény Mácsaiul az élvezetek csúcsa lehet. Mármint szellemi élvezeteké.

Igazad van, Kertészhez illik legjobban az ilyen megélt-átélt-megszenvedett gondolat.
süti beállítások módosítása